piątek, 1 stycznia 2016

Spodnie dresowe na wypasie

Pierwszy dzień nowego roku należy uczcić nowym postem :) A mam jeszcze trochę zaległości zeszłorocznych do pokazania!


W Ottobre wypatrzyłam ciekawe spodnie dresowe dla Uli i muszę powiedzieć, że uszycie ich to było niezłe wyzwanie!

Szary materiał to pocięty dzianinowy golf z lumpexu, który był miękki, miły i niezbyt gruby, więc się idealnie nadawał na domowe dresy. Natomiast pasiastą dzianinę kupiłam na allegro. Jest mocno rozciągliwa, w sam raz na ściągacze.


Model jest bardzo ciekawy, bo w pasie oprócz wysokiego ściągacza, ma jeszcze tunel ze sznurkiem.


Zawsze się boję, że uszyję coś za ciasnego, przez co wybieram za duży rozmiar. Tak było i tym razem. O ile długie nogawki to nie problem, bo ściągacze je przytrzymają, o tyle pas wyszedł już ekstremalnie szeroki i musiałam dodatkowo wciągnąć gumkę (jak znam życie, to Ula by ciągle sznurek rozwiązywała i spodnie by jej spadały).


Trochę się przy tych spodniach nabawiłam, bo jakoś nie mogłam zrozumieć z opisu, jak dokładnie ma być ten tunel przyszyty, więc kombinowałam po swojemu. W pewnym momencie było sporo warstw do przeszycia, ale maszyna dała radę :) Następnym razem skróciłabym pas ściągacza i zrobiła tylko atrapę sznurka, bo ogólnie w tym miejscu zrobiło się dość grubo.


Dziurki na sznurek wykończyłam metalowymi oczkami, a do tego dołożyłam czerwone przeszycia w kilku miejscach.



Na tym zdjęciu widać jak odstaje ten pas ściągacza. Dla Uli powinien być zdecydowanie ciaśniejszy, ale spodnie szyłam, jak Młoda była w przedszkolu, więc nie mogłam robić przymiarek w trakcie. Jest jeszcze nadzieja, że będą dobre, jak trochę podrośnie :)


Przy kieszeniach dodałam czerwone, ozdobne przeszycie (ten sam ścieg, co przy spodniach Bartka).



Zbliżenie na nogawki z pasiastym ściągaczem - tu też szew przeszyłam czerwoną nicią.



Szefowa z uszytku zadowolona :)


4 komentarze:

  1. Chyba przekonałaś mnie do tych spodni ;) Myślałam, że ich nie uszyję, bo się marszczy i odstaje, ale są przepiękne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Wystarczy zrobić ciaśniejszy ściągacz i powinno być dobrze :)

      Usuń
  2. Fajowe spodnie i cudne te sciagacze pasiaste;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Jak na razie nie mam innego pomysłu na wykorzystanie tej dzianiny, więc pewnie będzie robić głównie za ściągacze :)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...