czwartek, 17 grudnia 2015

Znajdź 5 różnic

Uszyłam dwie, prawie identyczne bluzki z kotami. Różnią się dokładnie pięcioma detalami. Zgadniecie?


Pierwszą bluzkę uszyłam jeszcze w październiku dla Uli. Powstała nawet wcześniej niż kocia sukienka.

Wykrój pochodzi z Ottobre i oprócz lekkiego wydłużenia rękawów (na obrazku wyglądały jak 3/4, ale w sumie wyszły dość długie, więc niepotrzebnie je przedłużałam) nic w nim nie zmieniałam.


Rękawki mają filuterne marszczenie :)



Dół bluzki jest półokrągły, ale jeszcze nie do końca ogarnęłam podkładanie materiału na krzywiznach i wyszło tak sobie. Na szczęście na zewnątrz wygląda ok.


Podłożenia przeszyłam podwójną igłą - ścieg jest bardzo elastyczny i wytrzymuje intensywne szarpanie we wszystkie strony, gdy Młoda się rozbiera :)


Natomiast drugą bluzkę uszyłam na wymianę z Asią, dla jej córeczki. Chociaż obie nasze dziewczyny są w tym samym wieku, to Nastka nosi mniejszy rozmiar - czyli jest pierwsza różnica w obu bluzkach.


Po umówieniu się z Asią na uszycie tej bluzki pobiegłam w te pędy do sklepu, żeby dokupić kociaków (po bluzce i sukience Uli został mi już niewielki kawałek), a tu zonk, po materiale w koty ani śladu. Tego co mi zostało starczyło li tylko na przód bluzki, więc tył powstał z turkusowego - tego na szczęście nie wykupili i udało mi się kupić jeszcze pół metra. Różnica nr 2.



Tu już rękawków nie wydłużałam - trzecia różnica, chociaż na zdjęciach tego nie widać :)


Czwarta różnica tkwi w dekolcie - tu dodatkowo przeszyłam plisę dekoltu podwójną igłą, dzięki czemu lepiej się układa i szew się nie wywija.


Piąta różnica jest widoczna na pierwszy rzut oka - wyrównałam linię dołu, bo u Uli zauważyłam, że czasami ten półokrągły tył się podwija.


A od Asi dostałam pasujące do kolczyków Kleopatry wisiorek i dwa koraliki do mojej Pandory.


Przy obecnej niechęci Uli do noszenia rzeczy uszytych przeze mnie, to kocia bluzka jest chyba jedyną, którą nie tylko toleruje, ale chętnie nosi :) A z tego co wiem, to Nastka też bardzo polubiła swoją bluzkę. Czyli wszyscy zadowoleni :) :) :)

4 komentarze:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...