wtorek, 23 sierpnia 2016

Jak ukryć szew przy dekolcie - DIY

Tą instrukcję zamieściłam już w poście o liściastej bluzce, zupełnie na samym dole długaśnego wpisu. Myślę więc, że będzie bardziej czytelna i łatwiejsza do znalezienia jako osobny wpis :)


Oryginalny tutorial znajdziecie na blogu Hamburgerliebe. Dla tych, którzy nie znają niemieckiego, a same zdjęcia nic im nie mówią, postanowiłam krótko opisać jak ukryć szew przy plisie wykańczającej podkrój szyi.


Instrukcję przyszywania plisy dekoltu znajdziecie w moim wcześniejszym wpisie - tutaj.


Jeszcze przed wszyciem ściągacza należy przygotować pasek z cienkiej dzianiny o długości od jednego szwu ramienia, do drugiego, a szerokości takiej, aby dało radę owinąć go dookoła zapasu na szew  przy dekolcie (ja tnę na ogół troszkę węższy pasek, niż szerokość docelowej plisy).


Następnie ujmujemy razem dekolt, plisę i pasek (prawą stroną do plisy) i przyszywamy, tak jak byśmy przyszywali normalnie ściągacz. Taką zszytą kanapkę widać po prawej stronie powyższego zdjęcia.
W następnym kroku musimy owinąć dzianinowym paskiem zapas szwu, chowając jego drugi brzeg pod zapas. Trochę masło maślane, ale na zdjęciu najlepiej widać o co chodzi :)
I na koniec całość przeszywamy przy brzegu lamówki. Wystarczy przestębnować, nie musi to być ścieg elastyczny, bo lamówkę przyszywamy tylko na krótkim odcinku plisy (od jednego ramienia, do drugiego), a cała reszta wokół dekoltu zostaje elastyczna i może pracować przy przeciąganiu bluzki przez głowę.

W ten sposób wykończyłam też dekolty w lisich bluzach.


Lamówka może być w takim samym kolorze, lub kontrastowa, co daje ciekawe efekty.


Prawda, że tak schowany szew prezentuje się fachowo? :) Jeśli skorzystacie z tego tutka, to będzie mi miło, jeśli pochwalicie się efektami w komentarzach!

7 komentarzy:

  1. Tego mi brakowało przy szyciu koszulek - z pewnością skorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super musze sprobowac ��

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dziękuję! Nareszcie wiem, jak to zdobić! Myślisz, że można też to zrobić po wszyciu ściągacza?

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki Ci za ten wpis ;) Siadłam do komputera z myślą, że zmarnuję godzinę na bezowocne poszukiwania a tu taki tutek mi wskoczył od razu ;D

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...