czwartek, 22 czerwca 2017

Bluza inaczej

W poprzednim wpisie pokazałam Wam w jaki sposób obszywam lamówką dzianinę (link tutaj). Zdjęcia powstały w trakcie szycia fioletowej bluzy, którą dzisiaj chciałabym Wam pokazać.


Niby to bluza, ale w sumie bardziej nazwałabym ją bluzką, bo jest dość cienka i nie ma ściągaczy, tylko właśnie dół i dekolt wykończone są lamówką.


Wykrój pochodzi z Ottobre 2/2017. Szyłam ją zaraz po piórkowej sukience i nieopatrznie wzięłam ten sam, za duży rozmiar. Wyszła taka trochę oversize :)


Fioletowa dzianina to dresówka pętelka premium z dresowka.pl. Wydaje się być dość cienka, a dodatkowo jest taka jakby lekko śliska, więc idealnie nadaje się na cienką bluzkę na chłodniejsze, letnie wieczory.

 


Z kolei gotową, dzianinową lamówkę kupiłam w metry i centymetry. Zdecydowanie ułatwiła mi zadanie, bo odpadło cięcie wąskich pasków dzianiny. Materiał, z którego jest zrobiona jest cienki, więc nie usztywnił dodatkowo krawędzi.


Na rogach trochę za mocno naciągnęłam lamówkę :)

Zdjęcia są zrobione zaraz po uszyciu, więc widać, jak materiał się lekko marszczy. Po praniu lamówka się trochę rozciągnęła i wszystko jest już gładkie. Generalnie jestem zadowolona z tego wykończenia, ale jednak wolę tradycyjne pliski, bo zdecydowanie szybciej się je szyje :)


Pliski wykańczające rękawy mają ozdobne przeszycia na renderce.


Żeby bluza nie była zbyt nudna, to naszyłam sobie aplikację. Długo zastanawiałam się, w jakim miejscu ją umieścić. Finalnie zdecydowałam się na centralne ułożenie, ale do końca nie jestem pewna, czy nie lepiej by to wyglądało na dole i po skosie. No cóż, teraz pruć już nie będę :P


Aplikacja pochodzi z Miekkie.com - jest to naszywka z ekoskóry. Teoretycznie nie można jej suszyć w suszarce, ale ja się tym nie przejmuję i suszę, i nic się z naszywką nie dzieje.


Tak ogólnie, to nie do końca jestem przekonana do tych zaokrąglonych dołów. Może to po prostu kwestia przyzwyczajenia do bluz ze ściągaczami? :)
I co myślicie o takiej bluzce?

4 komentarze:

  1. Ten dół bluzy podoba mi się najbardziej , ostatnio nawet takie wykończenia są modne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam z modą jestem na bakier :) Ale może się jeszcze przekonam :)

      Usuń
  2. Fajna, pracochłonna, ale efekt jest świetny.aplikacja prezentuje się bardzo dobrze;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...