czwartek, 17 maja 2018

Sukienka z ogonem

Jeśli już jesteście tu ze mną dłużej i mnie znacie, to na pewno się nie spodziewaliście, że uszyję sukienkę :P I to z tkaniny, a nie z dzianiny! A jednak :) Inspiracją była piękna bawełniana tkanina Indigo Rose z Miekkie.com. I nawet z tej okazji sięgnęłam do wykroju z Burdy! Czyli kolejna rzadka u mnie rzecz :P Czasem dobrze jest wyjść poza swoją strefę komfortu :)


Powstała sukienka na lato, trochę elegancka, a trochę sportowa - wszystko zależy od dodatków! Mnie najbardziej podoba się w wersji z białymi trampkami, bo ja to jednak lubię wygodę!



Sukienkę uszyłam z bardzo dobrej gatunkowo amerykańskiej bawełny. Aż sama jestem zaskoczona, że ta tkanina praktycznie się nie gniecie! W dotyku jest bardzo miła, lekko sztywniejsza od takiej zwykłej bawełny, do jakiej jesteśmy przyzwyczajone. Producent zaleca pranie w 30 stopniach, ale ja od razu uprałam w 40 i zupełnie to jej nie zaszkodziło. Ani się nie wygniotła, ani nie straciła koloru. Po szyciu w ogóle jej nie prasowałam, tylko prosto spod maszyny założyłam do zdjęć. Takie ubrania to mogę nosić, bo generalnie nie cierpię prasować! :) Tą tkaninę i inne z kolekcji kupicie w Miekkie.com


Wykrój na sukienkę znajdziecie w kwietniowej Burdzie (4/2018), model 117.


Jest to model dla osób wysokich, czyli dokładnie na moje 176cm. Pierwszy raz nie musiałam kombinować z wydłużaniem wykroju :) Sukienka jest bardzo ładnie dopasowana dzięki zaszewkom na piersiach i plecach. Jedyne czego się obawiałam, to czy nie będzie za ciasna w talii, bo mój obwód znacznie odbiega od burdowej tabelki :P




Co mnie najbardziej urzekło w tym modelu? Długi ogon z tyłu :) Dół sukienki jest rozkloszowany i asymetryczny - z przodu krótki, za to z tyłu wydłużony. Sukienka pięknie wiruje. Poczułam się jak mała dziewczynka i nie mogłam przestać się kręcić!





Trochę zabawy przy szyciu sprawiła mi nietypowa plisa na guziki i kołnierzyk. Do tego mamy jeszcze ciekawie zmarszczony pasek. Trochę szkoda, że te wszystkie detale są niewidoczne na tym kwiatowym wzorze.



Może coś dojrzycie na zbliżeniach na manekinie :)



Jest jedna rzecz, o której musicie pamiętać, jeśli się zdecydujecie na szycie z tej tkaniny. Amerykańskie bawełny są węższe niż nasze standardowe 140cm (na taką szerokość materiału są najczęściej wykroje w burdzie). Sprawiło mi to trochę kłopotu przy obliczeniu zużycia materiału, ale dziewczyny z jednej z grup szyciowych poradziły mi, abym odrysowane części wykroju ułożyła na podłodze, w pasie o szerokości materiału i po prostu zmierzyła, jaką długość zajmują. Genialne w swej prostocie :)


Także z całego serca polecam Wam tą bawełnę do szycia ubrań, bo jest wysokiej jakości i się nie gniecie. A ja w swojej nowej sukience pędzę w podskokach do lata :)


Pozdrawiam
Ania

13 komentarzy:

  1. Pięknie w niej wyglądasz, aż trudno uwierzyć,że nie chodzisz w sukienkach.Rewelacyjna tkanina i model,a modelka numero uno!;) fajna fryzura i super figura,je je je :D jestem na tak 😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję! Takie słowa super dowartościowują i dają powera! Dzięki:)

      Usuń
  2. Pzryznam, ze patrząc na tą sukienkę w Burdzie miałam mieszane uczucia. z jednej strony bardzo mi się podobała a z drugiej jakoś mi nie przekonywała do uszycia. Patrząc teraz na Twoją sukienkę, nie mam watpliwości, ze jest świetna, tkanina bardzo mi się podoba i w rezultacie, sukienka tez bardzo mi się podoba. jestem na tak i chyba uszyję sobie podobną... no może tylko z innego materiału :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Beatko! Jesteś moim sukienkowym guru, więc Twoja pochwała wiele dla mnie znaczy!

      Usuń
  3. Sukienka rewelacja, ale te nogi!! Aniu zacznij szyć sukienki i spódnice by pokazywać te ładne nogi!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe, wiesz jak to jest - magia aparatu :) Dobra perspektywa jest na wagę złota! Niemniej dziękuję za komplement!

      Usuń
  4. Piękna sukienka! A czy można wiedzieć jakie bylo zużycie materiału?

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudna sukienka. Wyglądasz w niej wspaniale. Detale niesamowite - Ciekawy kołnierzyk i pasek. W ogóle wszystko mi się w niej podoba :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Do takiej sukienki na tzw. miasto na pewno nadadzą się szpilki :D
    http://zoiomoda.pl/

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...